Właśnie poznaliśmy szczegóły najnowszej limuzyny i5 od bawarskiego producenta. BMW udowadnia, że samochody elektryczne zaczynają mocno konkurować ze swoimi spalinowymi odpowiednikami. Wszystkie najważniejsze parametry techniczne kultowej limuzyny poniżej.
Spis treści:
W pełni elektryczne BMW i5 jest wyposażone w ulepszoną technologię BMW eDrive piątej generacji i będzie wprowadzone wprowadzane na rynek w dwóch wariantach.
BMW i5 eDrive40 (łączne zużycie energii według WLTP: 18,9 - 15,9 kWh/100 km). Silnik elektryczny napędzający tę wersję, będzie przekazywał moc na tylne koła i generował maksymalną moc 340 KM oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. BMW i5 eDrive40 przyspiesza od zera do 100 km/h w 6,0 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 193 km/h.
Cena od 352 000 zł
0-100 | Prędkość maksymalna | Zasięg | Zużycie energii w cyklu mieszanym |
---|---|---|---|
6.0s | 193 km/h | 582 km | 159Wh/km |
BMW i5 M60 xDrive (łączne zużycie energii wg WLTP: 20,6 - 18,2 kWh/100 km), które łączy w sobie napęd o mocy do 601 KM z charakterystycznymi osiągami M i specyficznymi cechami stylistycznymi. Dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą elektryczny napęd na wszystkie koła. Moment obrotowy tego modelu ma wynosić do 820 Nm po aktywacji funkcji M Sport Boost lub M Launch Control. Dzięki temu BMW i5 M60 przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest elektrycznie ograniczona do 230 km/h.
Cena od 511 400 zł
0-100 | Prędkość maksymalna | Zasięg | Zużycie energii w cyklu mieszanym |
---|---|---|---|
3.8s | 230 km/h | 516 km | 182Wh/km |
Akumulator wysokonapięciowy znajduje się w podwoziu i zapewnia użyteczną energię 81,2 kWh. Oprócz wydajnych silników elektrycznych najnowsza wersja adaptacyjnej rekuperacji i inteligentne połączenie technologii pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia wnętrza, napędu i akumulatora wysokiego napięcia przyczyniają się do dużego zasięgu. Producent podaje, że zasięg WLTP wynosić będzie 497-582 kilometrów dla BMW i5 eDrive40 i 455-516 kilometrów dla BMW i5 M60 xDrive. Dzięki nowej funkcji MAX RANGE zasięg można w razie potrzeby zwiększyć nawet o 25 procent, ograniczając moc i prędkość oraz dezaktywując funkcje komfortowe.
Combined Charging Unit (CCU) w BMW i5 umożliwia ładowanie prądem przemiennym o mocy wyjściowej do 11 kW w standardzie i do 22 kW w opcji. Akumulator wysokonapięciowy może być ładowany prądem stałym o mocy do 205 kW. Auto będzie można naładować od 10 do 80 procent w około 30 minut.
Nowa funkcja Connected Home Charging jest oferowana zarówno dla BMW i5, jak i modeli hybrydowych plug-in. Stwarza ona warunki do ładowania słonecznego i ładowania zoptymalizowanego pod kątem obciążenia oraz do ładowania zoptymalizowanego pod kątem kosztów na podstawie dynamicznej umowy taryfowej na energię elektryczną. Ponadto oferta BMW Charging i jej strategicznego partnera E.ON kładzie podwaliny pod połączenie z rynkiem energii poprzez dwukierunkowe ładowanie w przyszłych generacjach pojazdów. W pełni elektryczne modele nowego BMW serii 5 są również pierwszymi pojazdami BMW tej marki, które są przystosowane do korzystania z funkcji Plug & Charge. Umożliwia ona pojazdowi automatyczne uwierzytelnianie na kompatybilnych publicznych stacjach ładowania bez konieczności korzystania z aplikacji lub karty ładowania.
Unikalną funkcją jest opcja Multi Contract, która umożliwia klientom cyfrowe przechowywanie w pojeździe do pięciu indywidualnych umów na zasilanie z obsługą Plug & Charge od różnych dostawców.
Producent podkreśla sportową elegancję serii 5. W porównaniu z poprzednim modelem nowa edycja zwiększyła swoją długość o 97 milimetrów do 5.060 milimetrów, szerokość o 32 milimetry do 1.900 milimetrów i wysokość o 36 milimetrów do 1 515 milimetrów. Rozstaw osi został wydłużony o 20 milimetrów do 2.995 milimetrów.
Przód nowego BMW i5 charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Elementy diodowe ułożone niemal pionowo służą jako kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej. Wystająca daleko do przodu atrapa chłodnicy BMW ma szeroką obwódkę i opcjonalne oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow.
Dynamiczny charakter nowego BMW można dodatkowo wzmocnić pakietem sportowym M i pakietem sportowym M Pro. Oferta lakierów już w momencie wprowadzenia na rynek obejmuje trzy lakiery BMW Individual.
BMW chwali się najdłuższym rozstawem osi w segmencie pojazdów wyższej klasy średniej. Zwiększony rozstaw kół na przedniej i tylnej osi i rozkład obciążenia w stosunku 50:50, ma wpływać na znakomite prowadzenie. Rozłożenie masy ma wpływać bezpośrednio na sterowanie, ograniczenie poślizgu kół, zintegrowany układ hamulcowy i sportowy układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem w standardzie.
Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie M, sportowy układ hamulcowy M oraz Adaptive Suspension Professional (standard w BMW i5 M60 xDrive) z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym i nowym systemem zarządzania dynamiką pionową. Opcjonalne adaptacyjne zawieszenie M Suspension Professional obejmuje również aktywną stabilizację przechyłów z aktywnym komfortem przechyłów.
Obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze 18 lub 19 cali (BMW i5 i modele hybrydowe plug-in) należą do wyposażenia standardowego. Opcjonalnie oferowane są obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze do 21 cali i opony wyczynowe.
Znacznie rozszerzona gama systemów autonomicznej jazdy i parkowania dostępna jest w standardzie lub jako opcja dla nowego BMW serii 5.
Opcjonalny asystent jazdy Professional obejmujący asystenta kierowania i kontroli pasa ruchu oraz kontrolę odległości z funkcją Stop & Go. Na rynkach motoryzacyjnych w USA i Kanadzie, a także w Niemczech, obejmuje on asystenta jazdy po autostradzie, który odciąża kierowcę od zadań związanych z kierowaniem na autostradach. Przy prędkościach jazdy do 130 km/h można zdjąć ręce z kierownicy i wygodnie je ułożyć, o ile kierowca uważnie obserwuje ruch.
System w nowym BMW serii 5 obejmuje teraz również aktywnego asystenta zmiany pasa ruchu potwierdzany wzrokiem. Ta funkcja ma zapewnić nowy poziom interakcji między kierowcą a pojazdem. Pojazd sugeruje zmianę pasa ruchu i po raz pierwszy można to zrobić, patrząc w lusterko zewnętrzne, aby potwierdzić zmianę pasa ruchu. Aktywny asystent zmiany pasa ruchu automatycznie przejmuje niezbędne ruchy kierownicą, jeśli pozwala na to sytuacja na drodze.
Nowe BMW serii 5 jest standardowo wyposażone w asystenta parkowania, w tym asystenta cofania. Dzięki opcjonalnemu asystentowi parkowania Professional automatyczne parkowanie i manewrowanie na odległość do 200 metrów może być kontrolowane w pojeździe lub za pomocą smartfona poza pojazdem.
Ulepszony system wyświetlania i sterowania BMW oparty na systemie operacyjnym BMW 8.5 ma przeprojektowany ekran główny z pionowo ułożonymi ikonami funkcji po stronie kierowcy. "QuickSelect" umożliwia bezpośredni dostęp do funkcji bez konieczności przechodzenia do podmenu. Oznacza to, że system otrzymał ulepszoną strukturę menu, zorientowaną na urządzenia z sektora elektroniki użytkowej.
Nowy BMW iDrive jest również połączony z zakrzywionym wyświetlaczem BMW i inteligentnym asystentem osobistym BMW. Jest zaprojektowany do obsługi za pomocą wyświetlacza dotykowego i mowy. Ponadto nowe BMW serii 5 wyposażone jest w przyciski na kierownicy i kontroler BMW iDrive na konsoli środkowej.
Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional obejmuje wyświetlacz BMW Head-Up i Augmented View na monitorze kontrolnym lub zestawie wskaźników. Dostępna jest również opcja BMW Natural Interaction do sterowania funkcjami za pomocą gestów.
Kokpit nowego BMW serii 5 ma zmniejszoną liczbę przycisków i elementów sterujących w porównaniu z poprzednim modelem. Wyświetlacze w kokpicie wraz w pełni cyfrowy system wskaźników składa się z 12,3-calowego wyświetlacza informacyjnego i 14,9-calowego wyświetlacza kontrolnego.
Kierownica została przeprojektowana ze spłaszczoną dolną częścią i dotykowym sprzężeniem zwrotnym na panelach sterowania oraz dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej.
Kolejną atrakcją jest opcjonalny pasek BMW Interaction Bar. Efektywnie podświetlana jednostka funkcjonalna o krystalicznej strukturze powierzchni rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż do paneli drzwiowych i obejmuje dotykowe panele sterowania.
Ponadto system operacyjny BMW 8.5 oferuje szerszy zakres cyfrowych treści informacyjnych i rozrywkowych, szybsze cykle aktualizacji funkcji, ulepszone informacje o punktach ładowania pojazdów elektrycznych oraz zoptymalizowany dostęp do wielu konkretnych usług online. Strumieniowanie wideo jest możliwe na wyświetlaczu kontrolnym, podobnie jak innowacyjna forma gier samochodowych zaprezentowana po raz pierwszy w nowym BMW serii 5 z platformą AirConsole.
Kierowca i pasażerowie mogą grać w tak zwane gry podczas postoju pojazdu, na przykład w celu skrócenia czasu oczekiwania podczas ładowania wysokonapięciowego akumulatora BMW i5.
BMW Digital Key Plus jest teraz dostępny dla smartfonów z systemami operacyjnymi iOS lub Android, a także dla Apple Watch.
Dzięki dwóm antenom telefonii komórkowej 5G w standardzie i czterem w opcji, nowy biznesowy sedan zapewnia zoptymalizowaną łączność i jakość połączeń telefonicznych. Osobista karta eSIM w pełni integruje pojazd z cyfrowym ekosystemem klienta. W wybranych krajach BMW ID umożliwia automatyczne uiszczanie opłat parkingowych z pojazdu.
Nowe BMW i5 oferuj zoptymalizowaną integrację smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay® i Android Auto™. Dzięki funkcji zdalnej aktualizacji oprogramowania pojazd jest zawsze na bieżąco z najnowszym wersjami.
Nowe BMW serii 5 oznacza początek nowego rozdziału w dziedzinie obsługi klienta. Wraz z Proactive Care, BMW tworzy nową platformę wymiany informacji z klientami, gdy wymagane jest przeprowadzenie serwisu samochodu. Rozpoznawanie potrzeb serwisowych pojazdu będzie możliwe przy użyciu sztucznej inteligencji i proaktywne oferowanie rozwiązań klientowi.
BMW podało oficjalne ceny BMW i5 w polskich salonach. Model BMW i5 eDrive40 kosztuje od 360 200 zł. BMW i5 M60 xDrive to wydatek rzędu 500 000 zł za podstwową wersję.
Nowe BMW Serii 5 zaskoczył odważną stylistyką. Samochód nafaszerowany jest nowościami, takimi jak, chociażby aktywny asystent zmiany pasa ruchu potwierdzany wzrokiem, 14,9-calowy wyświetlacza umożliwiający granie w gry czy system Plug & Charge, który automatyzuje płatności w znacznej części ładowarek w całej Europie.
Samochód charakteryzuje się nowoczesną stylistyką, zaawansowaną technologią i wygodą. Wejście nowego modelu na rynek ma na celu utrzymanie pozycji lidera w segmencie i przekonanie jeszcze większej liczby klientów do wyboru właśnie tej limuzyny. Czekamy na ogłoszenie ceny, która znacząco może wpłynąć na sprzedaż najnowszego modelu BMW i5.
TAGI: aktualności, bmw i5, i5
Zobacz też:
Współpraca - Ejsmont Cars