Sprawdzamy, jakie są najtańsze nowe samochody elektryczne na polskim rynku w 2025. Poniżej znajdziecie listę 12 modeli, które kosztują poniżej 150 000 zł. Najtańszy można mieć (przy pełnym dofinansowaniu) poniżej 40.000 zł.
Spis treści:
Przedstawiamy listę dwunastu najtańszych nowych elektryków do nabycia nad Wisłą. W tym roku ruszył również nowy program dopłat do samochodów elektrycznych, w którym maksymalna kwota dotacji wynosi 40.000 zł.
Cena w leasingu 1333 zł netto miesięcznie
0-100 | Prędkość maksymalna | Zasięg | Zużycie energii w cyklu mieszanym |
---|---|---|---|
19.1s | 125 km/h | 230 km | 139Wh/km |
Hyundai KONA Electric dostępny w Polsce w cenie 139 900 zł to model z rocznika 2025, oferowany w ramach promocyjnego upustu 32 000 zł. W tej cenie dostępna jest wersja z akumulatorem o pojemności 48,6 kWh oraz silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM (255 Nm). Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 162 km/h i oferuje zasięg do 454 km na jednym ładowaniu według danych dostarczonych przez producenta.
Standardowe wyposażenie tej wersji obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową, podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, system multimedialny z 12,3-calowym ekranem dotykowym, cyfrowe zegary 12,3 cala, kamerę cofania, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go oraz 17-calowe felgi aluminiowe.
Ładowanie akumulatora od 10% do 80% za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW zajmuje około 41 minut.
Dodatkowo, w ramach programu "NaszEauto", możliwe jest uzyskanie dofinansowania do zakupu samochodu elektrycznego, co może obniżyć cenę pojazdu nawet o 40 000 zł, w zależności od kwalifikacji nabywcy.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hyundai Kona | 5 | 454 km | 48,6 kWh | 162 km/h | 8,8 | 10h | Type 2 |
Plusy Hyundai Kona Electric:
Duży zasięg nawet do 454 km zasięgu (w wersji z akumulatorem 65,4 kWh), co czyni go jednym z najlepszych modeli w swojej klasie.
Duży ekran multimedialny, systemy wspomagające kierowcę (np. asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat) oraz opcję zdalnego sterowania funkcjami auta przez aplikację.
Obsługa ładowania prądem stałym (DC) o mocy do 102 kW pozwala na naładowanie akumulatora od 10% do 80% w około 41 minut.
Minusy Hyundai Kona Electric:
Elektryczna wersja jest droższa niż spalinowe odpowiedniki, co może być barierą dla niektórych klientów.
Pojemność bagażnika w nowej Konie Electric wynosi 466 litrów, co jest wystarczające, ale wciąż mniejsze niż w niektórych konkurencyjnych modelach.
Brak napędu na wszystkie koła (AWD).
BYD Dolphin Active to elektryczny hatchback segmentu C, dostępny w Polsce od 136 000 zł. Wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 95 KM i momencie obrotowym 180 Nm, zasilany akumulatorem LFP o pojemności 44,9 kWh. Taki zestaw umożliwia osiągnięcie zasięgu do 347 km według cyklu WLTP. Samochód cechuje umiarkowana dynamika. BYD Dolphin Active przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 12,3 sekundy. Wersje o wyższej mocy, takie jak Comfort i Design z silnikiem 204 KM, osiągają ten sam sprint w 7 sekund.
Maksymalna moc ładowania wynosi 65 kW, która pozwala naładować samochód do pełna w 41 min. Ładowanie w domu do pełna przy pomocy wallboxa trwa trochę poniżej 10h.
W wyposażeniu standardowym znajdują się 17-calowe dwukolorowe felgi aluminiowe, 6-kierunkowa elektryczna regulacja fotela kierowcy, kamera z widokiem 360 stopni i 12,8-calowy obracany ekran dotykowy, który pomaga zarządzać opcjami samochodu. Z ciekawych dodatków warto również zwrócić uwagę na pompę ciepła znajdującą się w standardzie, przednie czujniki parkowania oraz funkcję ładowania Vehicle-to-Load (V2L).
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BYD Dolphin Active | 5 | 427 km | 60.4 kWh | 160 km/h | 7,0 | 9,45h | Type 2 |
Plusy BYD Dolphin Active:
Wersja Active jest jedną z najtańszych opcji elektrycznych na rynku, dostępna w Polsce.
Akumulator o pojemności 44,9 kWh zapewnia do 427 km zasięgu (WLTP), co jest wystarczające dla miejskich i podmiejskich tras.
12,8-calowy obracany ekran dotykowy, systemy wspomagania jazdy (ADAS) oraz pompy ciepła poprawiające efektywność w chłodniejsze dni.
Minusy BYD Dolphin Active:
Silnik o mocy 95 KM sprawia, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi około 12,3 sekundy, co jest dość wolnym wynikiem w porównaniu do konkurencji.
Wersja Active obsługuje ładowanie prądem zmiennym (AC) tylko do 7 kW, co wydłuża czas ładowania z domowej ładowarki.
W tej wersji zastosowano bardziej budżetowe materiały, co może być odczuwalne w porównaniu do droższych modeli elektrycznych.
Zaraz za Dacią Spring mamy nowość na polskim rynku MG4 EV od MG Motors. Pod koniec zeszłego roku na nasz rynek weszła marka MG (odrodzona dzięki kapitałowi chińskiemu) i od razu sporo namieszała. MG4 to jeden z najtańszych SUV-ów na polskim rynku i to nie tylko w przedziale samochodów elektrycznych.
Ten pełnoprawny pięcioosobowy samochód ma potencjał stać się prawdziwym hitem sprzedażowym nad Wisłą zwłaszcza, że producent oferuje 7 letnią gwarancję na wszystkie modele oferowane w Polsce!
Najtańsza wersja samochodu od MG oferuje akumulator o pojemności 51 kWh dysponujący mocą 170 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy. Za cenę, która po dopłatach zbliża się do granicy 100 tys. zł, kierowcy otrzymają maksymalny zasięg do 350 km (WLTP).
Samochód może też pochwalić się kilkoma nowoczesnymi rozwiązaniami. Znajdziemy tutaj 3-stopniowy system hamowania rekuperacyjnego i odzyskiwania energii, który pozwala odzyskiwać energię podczas hamowania.
W podstawowej wersji możemy liczyć na elektryczne wspomaganie kierownicy typu DP-Electric Power Steering, funkcja – one pedal (samochód sam hamuje w korku i trasie), system wspomagania kierownicy MG Pilot z adaptacyjnym tempomatem, asystenta pasa ruchu i ostrzeganie o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. Auto wyposażone jest w światła przednie i tylne LED.
System bezkluczykowego otwierania drzwi i łatwego uruchamiania (Keyless Entry & Easy Start) ułatwi codzienną eksploatację.
Dodatkowo MG4 można ładować z maksymalną mocą 117 kW przy wykorzystaniu złącza szybkiego ładowania Type 2. Oznacza to, że auto od 10 do 80% naładujemy w niecałe 30 min.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MG4 | 5 | 350 km | 51 kWh | 160 km/h | 7,7 | 9h | Type 2 |
Plusy MG4 51 kWh:
Bardzo, bardzo atrakcyjna cena
Bogate wyposażenie w podstawowej wersji
Duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przyzwoita maksymalna moc ładowania
Minusy MG4 51 kWh:
Nie ma pewności co do obsługi ASO
Gorzej wyciszony od aut z segmentu premium
Koślawy system infotament
Fiat 500e to w pełni elektryczny samochód miejski produkowany przez uznaną włoską markę Fiat. W tym modelu pierwsza w oczy rzuca się oryginalna stylistyka. Fiat 500e utrzymany jest w charakterystycznym, kultowym stylu Fiata 500 z lat 50. Samochód ma kompaktowe wymiary, co sprawia, że idealnie nadaje się do przemieszczania się po zatłoczonych miastach. Mimo małych rozmiarów wnętrze jest przytulne i funkcjonalne. W samochodzie znalazło się miejsce dla czterech pasażerów.
Fiat 500e jest wyposażony w elektryczny silnik, który generuje moc 94 KM, pozwalający osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 135 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 9 sekund.
Bateria o pojemności 23.8 kWh przekłada się na maksymalny zasięg auta na poziomie 190 km, a czas ładowania przy wykorzystaniu wallboxa 7,4 kW to 3 godz. 30.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fiat 500e 24 kWh | 4 | 190 km | 23,8 kWh | 135 km/h | 9 | 3 godzin 30 minut | AC Type 2 |
Plusy Fiata 500e 24 kWh:
Niepowtarzalny styl i wysoka jakość wykonania
Prowadzenie
Możliwość ładowania mocą 11 kW
Złącze szybkiego ładowania
Minusy Fiata 500e 24 kWh:
Nieduża ilość miejsca dla pasażerów
Umiarkowany zasięg na poziomie 190 km
Jakość wykonania elementów wnętrza
Mały bagażnik
Cena w leasingu 1959 zł netto miesięcznie
0-100 | Prędkość maksymalna | Zasięg | Zużycie energii w cyklu mieszanym |
---|---|---|---|
9.0s | 150 km/h | 331 km | 140Wh/km |
Opel Mokka Electric to w pełni elektryczny SUV dostępny w Polsce. W 2020 roku jego cena startowa wynosiła 139 900 zł, jednak według najnowszych informacji z 2023 roku ceny tego modelu zaczynają się od 184 300 zł.
Samochód jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM (100 kW) i momencie obrotowym 260 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 150 km/h. Akumulator ma pojemność 50 kWh, co pozwala na przejechanie do 338 km według cyklu WLTP.
Ładowanie baterii może odbywać się za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego (DC) o mocy do 100 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora od 0 do 80% w około 30 minut. Pełne ładowanie prądem zmiennym (AC) o mocy do 11 kW zajmuje około 5 godzin i 15 minut.
Opel Mokka Electric ma długość 4151 mm, szerokość 1791 mm (1987 mm z lusterkami) oraz wysokość 1534 mm, a rozstaw osi wynosi 2561 mm. Pojemność bagażnika to 310 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa może wzrosnąć do 1060 litrów.
Standardowe wyposażenie wersji Edition obejmuje automatyczną klimatyzację, system audio, tempomat oraz asystenta pasa ruchu. Wersja ta nie posiada jednak interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. W 2020 roku ceny Opla Mokka Electric w Polsce rozpoczynały się od 139 900 zł dla wersji Edition, 147 600 zł dla wersji Elegance, 152 000 zł dla wersji GS Line i 162 700 zł dla wariantu Ultimate.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Opel Mocca | 5 | 403 km | 50.8 kWh | 150 km/h | 9 | 8 godzin 15 minut | AC Type 2 |
Plusy Opel Mokka Electric:
Nowoczesna stylistyka z charakterystycznym frontem Vizor.
Silnik 156 KM i przyspieszenie 0-100 km/h w 9 sekund.
Cyfrowy kokpit, 10-calowy ekran, Apple CarPlay i Android Auto.
Minusy Opel Mokka Electric:
Średni zasięg 406 km (WLTP), co może być niewystarczające dla dłuższych tras.
Tylko napęd na przednie koła, co ogranicza wszechstronność.
Mały bagażnik tylko 310 litrów to niewiele jak na crossovera.
Peugeot e-208 to miejski samochód elektryczny, będący elektryczną wersją popularnego modelu Peugeot 208. Samochód cechuje nowoczesne wzornictwo, przyjemne prowadzenie i zadowalający zasięg. Peugeot e-208 to samochód elektryczny, który wyróżnia się swoim eleganckim designem oraz wysoką jakością wykonania.
Peugeot e-208 wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), który zapewnia dobre przyspieszenie i płynną jazdę. Samochód osiąga prędkość maksymalną 150 km/h i przyspiesza do setki w 8,1 s.
Stosunkowo duża bateria 50 kWh pozwala przejechać nawet do 362 km (pomiar WLTP) na jednym ładowaniu. Bateria może być ładowana zarówno przy użyciu standardowego gniazdka domowego, jak i szybkich stacji ładowania przy użyciu portu CSS. Warto odnotować, że użytkownicy zgłaszają mniejszy rzeczywisty zasięg.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Peugeot e-208 | 5 | 362 km | 50 kWh | 150 km/h | 8,1 | 7 godz. 15 min | AC Type 2 |
Plusy Peugeota e-208:
Nowoczesny atrakcyjny design
Duża bateria 50 kWh i realny zasięg na poziomie 350 km (wg normy WLTP)
Przyjemne i dynamiczne prowadzenie
Bogate wyposażenie
Duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bogate wyposażenie standardowej wersji: czujnik martwego pola, wspomaganie utrzymania się na pasie ruchu i automatyczne hamowanie przy cofaniu
Plusy Peugeota e-208:
Kiepski interfejs systemu infotainment
Nie najlepszy układ kierowniczy
Brak odpowiedniego schowka na kable
Nie jest tani jak na mały samochód miejski
Użytkownicy zgłaszają dużo mniejszy realny zasięg w stosunku do pomiaru WLTP
Opel Corsa-e to elektryczna wersja popularnego miejskiego samochodu Opla. Corsa-e jest kompaktowa, praktyczna, nowoczesna i oferuje wszystkie zalety wynikające z elektrycznego napędu.
Opel Corsa-e ma atrakcyjny wygląd zbliżony do swojego odpowiednika z silnikiem spalinowym. Design jest świeży, nowoczesny i przyciąga wzrok.
Corsa-e wyposażona jest w silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), który zapewnia płynne przyspieszenie i dobrą dynamikę jazdy. Samochód osiąga prędkość maksymalną 150 km/h, a setka pojawia się na zegarach po upływie 8,1s.
Bateria 50 kWh pozawala przejechać do 360 km (pomiar WLTP) i ładuje się do pełna za pomocą prądu zmiennego o mocy 7,4 kW w trochę ponad 7 godzin. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że użytkownicy zgłaszają dużo mniejszy realny zasięg w stosunku do pomiaru WLTP.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Opel Corsa-e | 5 | 359 | 50 kWh | 150 km/h | 8,1 | 7 godz. 15 min | AC Type 2 |
Plusy Opla Corsa-e:
Duża bateria 50 kWh i realny zasięg na poziomie 350 km (wg normy WLTP)
Nowoczesny wygląd
Bogate wyposażenie w standardzie klimatyzacja sterowana elektronicznie, elektryczne szyby przednie, układ ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa czy system dodatkowego elektrycznego ogrzewania QuickHeat
Plusy Opla Corsa-e:
Mniej miejsca dla pasażerów w porównaniu z Peugeotem i Nissanem
Nieduży bagażnik
Użytkownicy zgłaszają dużo mniejszy realny zasięg w stosunku do pomiaru WLTP
Opel Frontera Electric to w pełni elektryczny SUV dostępny w Polsce w cenie od 125 900 zł. Samochód wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 83 kW (113 KM) oraz akumulator o pojemności 44 kWh, co pozwala na pokonanie do 305 kilometrów na jednym ładowaniu według cyklu WLTP.
Opel Frontera Electric oferuje różne opcje ładowania, dostosowane do potrzeb użytkowników. Standardowo pojazd wyposażony jest w jednofazową ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW, umożliwiającą ładowanie prądem zmiennym (AC). Pełne naładowanie akumulatora za pomocą takiej ładowarki zajmuje około 7 godzin i 45 minut. Podczas korzystania z szybkich stacji ładowania prądem stałym (DC) o mocy do 100 kW, możliwe jest naładowanie akumulatora od 0% do 80% w około 26 minut.
Frontera Electric dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia: Edition oraz GS. Wersja Edition, dostępna od 125 900 zł, oferuje m.in. manualną klimatyzację, tempomat, reflektory Eco LED oraz czujniki cofania. Wersja GS, wyceniona na 139 900 zł, dodatkowo wyposażona jest w automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, fotele przednie Intelli-Seats z podparciem odcinka lędźwiowego oraz 10-calowy wyświetlacz multimedialny z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto oraz nawigacją.
Dla klientów poszukujących większego zasięgu, Opel planuje wprowadzenie wersji Frontera Electric „Long Range”, która będzie mogła przejechać około 400 kilometrów na jednym ładowaniu.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Opel Frontera Electric | 5 | 305 | 44 kWh | 140 km/h | 12,1 | 7,45 godz. | AC Type 2 |
Zalety Opel Frontera Electric:
Frontera Electric jest konkurencyjnie wyceniona, co czyni ją dostępną opcją w segmencie elektrycznych SUV-ów.
Frontera Electric wyposażona jest w systemy wspomagania kierowcy oraz opcjonalne pakiety „Comfort” i „Tech”, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Wady Opel Frontera Electric:
Wersja z akumulatorem 44 kWh oferuje zasięg do 305 km według WLTP, co może być niewystarczające dla niektórych użytkowników.
Brak napędu na cztery koła.
Citroën ë-C3 Aircross to w pełni elektryczny, kompaktowy SUV dostępny w Polsce od 120 800 zł. Wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 113 KM (83 kW) oraz akumulator o pojemności 44 kWh, co pozwala na pokonanie do 300 km na jednym ładowaniu według procedury homologacji WLTP. Citroën ë-C3 osiąga prędkość maksymalną 135 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu około 11 sekund.
Samochód oferuje trzy wersje wyposażenia: YOU, PLUS i MAX. Wersja YOU, dostępna od 120 800 zł, obejmuje m.in. reflektory LED, manualną klimatyzację, tempomat oraz tylne czujniki parkowania. Wersja PLUS dodaje 17-calowe stalowe obręcze kół, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania oraz centralny ekran dotykowy 10,25 cala z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Najbogatsza wersja MAX oferuje aluminiowe obręcze kół 17 cali, dwukolorowy dach, system nawigacji 3D oraz bezprzewodowe ładowanie smartfona.
Pod względem ładowania, ë-C3 Aircross obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 100 kW, umożliwiając uzupełnienie energii od 20% do 80% w około 26 minut. Standardowa jednofazowa ładowarka pokładowa 7,4 kW pozwala na pełne naładowanie akumulatora w około 7 godzin i 10 minut.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Citroën ë-C3 Aircross | 5 | 306 | 44 kWh | 145 km/h | 12,9 | 7,10 godz. | AC Type 2 |
Zalety Citroëna ë-C3 Aircross:
Przestronne wnętrze. Kabina e-C3 Aircross jest przestronna i funkcjonalna, z bagażnikiem o pojemności 410 litrów.
Samochód wyposażony jest w 9-calowy ekran dotykowy obsługujący system multimedialny oraz jednostrefową automatyczną klimatyzację, co ułatwia obsługę i zwiększa komfort jazdy.
Dzięki miękkim fotelom i dobrze zestrojonemu zawieszeniu, e-C3 Aircross zapewnia wygodną jazdę nawet na dłuższych trasach.
Wady Citroëna ë-C3 Aircross:
Ograniczony zasięg. Akumulator o pojemności 44 kWh zapewnia zasięg do 306 km według normy WLTP, co może być niewystarczające dla niektórych użytkowników planujących dłuższe podróże.
Sterowanie klimatyzacją przez ekran dotykowy. Brak fizycznych przycisków do obsługi klimatyzacji może być niewygodny dla niektórych kierowców, zwłaszcza podczas jazdy.
Przeciętne osiągi. Silnik o mocy 113 KM pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 11 sekund, co może nie zadowolić kierowców oczekujących bardziej dynamicznej jazdy.
Nissan Leaf uznawany jest za jeden z pierwszych samochodów elektrycznych dostępnych dla kupujących. Pierwszy Leaf debiutował na rynku w 2010 roku. W odróżnieniu od poprzednich samochodów można nazwać go pełnoprawnym autem pięcioosobowym, w którym producent nie musiał iść na kompromis pod względem miejsca.
Nissan Leaf wyposażony jest w elektryczny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi, generujący moc rzędu 110 kW (147 KM) i moment obrotowy wynoszący 320 Nm. Dzięki niemu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 7,9 sekundy.
W Nissanie Leaf znajdują się litowo-jonowe baterie o pojemności 40 kWh, co przekłada się na zasięg 280 km (według cyklu WLTP) na jednym ładowaniu. Bateria może być ładowana zarówno przy użyciu standardowego gniazdka domowego, jak i nietypowego portu szybkiego ładowania CHAdeMO.
Leaf wyposażony jest we wszystkie wygody znane z klasycznych samochodów, takie jak: klimatyzacja automatyczna, system multimedialny z ekranem dotykowym, łączność z Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth, tempomat, kamera cofania, czujniki parkowania, czujnik martwego pola, wspomaganie utrzymania na pasie ruchu, automatyczne hamowanie przy cofaniu i system kontroli ciśnienia w oponach oraz zestaw poduszek powietrznych.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nissan Leaf 39 kWh | 5 | 285 | 40 kWh | 145 km/h | 7,9 | 12 godz. 45 min | AC Type 2 |
Plusy Nissana Leaf 40 kWh:
Najtańszych pięcioosobowy samochód elektryczny na rynku
Duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bateria 39 kWh
Bogate wyposażenie standardowej wersji: czujnik martwego pola, wspomaganie utrzymania pasa ruchu i automatyczne hamowanie przy cofaniu
Plusy Nissana Leaf 40 kWh:
Mniej popularne złącze szybkiego ładowania CHAdeMO
Bardzo delikatny układ kierowania
Wolne ładowanie w stosunku do najnowszych aut
Citroën ë-C3 to elektryczny hatchback dostępny w Polsce od 107 950 zł. Wyposażony w silnik elektryczny o mocy 113 KM (83 kW), który zapewnia dynamiczną jazdę w warunkach miejskich. Akumulator o pojemności 44 kWh umożliwia pokonanie do 320 km na jednym ładowaniu według procedury WLTP.
Samochód dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia: You i Max. Wersja You oferuje podstawowe udogodnienia, podczas gdy wersja Max zapewnia bardziej zaawansowane funkcje i dodatki.
Pod względem ładowania, ë-C3 obsługuje szybkie ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 100 kW, co pozwala na naładowanie akumulatora od 20% do 80% w około 26 minut.
Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów, oferując fotele Citroën Advanced Comfort® oraz zawieszenie Citroën Advanced Comfort®. Dodatkowo, samochód wyposażony jest w nowoczesne systemy multimedialne, w tym 10,25-calowy ekran dotykowy z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100 km/h | Czas ładowania od 0-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Citroën ë-C3 | 5 | 320 | 44 kWh | 135 km/h | 11,5 | 7,10 godz. | AC Type 2 |
Plusy Citroëna e-C3:
Atrakcyjna cena – Jeden z najtańszych samochodów elektrycznych na rynku (od 107 950 zł).
Przyzwoity zasięg – Akumulator 44 kWh zapewnia do 320 km (WLTP), co wystarcza do jazdy miejskiej.
Komfort jazdy – Miękkie zawieszenie i dobrze zaprojektowane fotele zwiększają wygodę podróżowania.
Minusy Citroëna e-C3:
Przeciętne osiągi – Silnik 113 KM, przyspieszenie 0-100 km/h w ok. 11 sekund.
Ograniczone ładowanie AC – Maksymalna moc ładowania prądem zmiennym to tylko 7 kW.
Proste wnętrze – Wykonanie z tańszych materiałów, mniej nowoczesny design w porównaniu do konkurencji.
Najtańszym samochodem elektrycznym w Polsce pozostaje Dacia Spring, która w 2024 roku przeszła gruntowną modernizację. Auto jest dostępne w dwóch wersjach – 45 KM i 65 KM, obie wyposażone w akumulator o pojemności 26,8 kWh. Słabsza odmiana oferuje zasięg 225 km, a mocniejsza – 228 km. W podstawowej wersji, kosztującej 76 900 zł, otrzymujemy m.in. 14-calowe stalowe felgi z kołpakami, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane przednie szyby, 7-calowy ekran zestawu wskaźników oraz system multimedialny Media Control. Korzystając z maksymalnej dotacji, nową Dacię można mieć za niecałe 37 000 zł. Oferta wydaje się wyjątkowo atrakcyjna.
Model | Miejsca | Zasięg WLTP | Bateria | Prędkość maks. | Przyspieszenie 0-100km/h | Czas ładowania od 10-100% (7,4 kW 32A) | Złącze |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dacia Spring Electric | 4 | 228 km | 26,8 kWh | 125 km/h | 19,1 | 4 godzin 30 minut | AC Type 2 |
Plusy Dacii Spring Electric:
Niska cena
Przyzwoity zasięg 230 km
Serwis i naprawy na gwarancji
Minusy Dacii Spring Electric:
Bardzo niska moc maksymalna i czas przyspieszenia do 100 km/h
Maksymalna moc ładowania prądem stałym ograniczona do 50 kW
Jakość wykonania elementów wnętrza
Auta elektryczne systematycznie tanieją i już niedługo ich cena może zacząć zrównywać się z samochodami spalinowymi. Według amerykańskiej organizacji Transport & Environment auta elektryczne zrównają się ceną ze spalinowymi w 2027 r. Już dzisiaj zakup auta elektrycznego może rekompensować dofinansowanie w postaci rządowego programu Mój prąd. Najtańszy pełnoprawny samochód na polskim rynku z homologacją m1 zaczyna się od 96 900 zł i jest nim Smart EQ fortwo. Pamiętaj, że wybierając samochód elektryczny, stawiasz na zeroemisyjny pojazd, który nie zatruwa środowiska i nie generuje hałasu.
Współpraca - Ejsmont Cars