Najlepsze używane samochody elektryczne TOP 9 modeli

Samochody elektryczne przestały być egzotyczną zabawką dla entuzjastów innowacji. Przesiadka w elektryka może być stresująca, tym bardziej, jeśli miałbyś być jego drugim właścicielem. Podpowiadamy, jak kupić używanego elektryka, żeby się nie sparzyć.

Filip Żyro
Filip Żyro25 wrz 2023, 09:02
BMW i3

Jazda elektrykiem może być nie tylko przyjemniejsze, ale też tańsza w eksploatacji. Myślisz, że używany elektryk to tylko kłopoty? „Po 5 latach nadaje się do wyrzucenia”? Nic bardziej mylnego. Kolejne raporty pokazują, że samochody elektryczne znakomicie się starzeją. Są nawet Tesle Model S z pierwszego roku produkcji, które mają przejechane ponad 1.500.000 mln kilometrów i nic nie wskazuje, żeby miała się niedługo zatrzymać.

Koszty eksploatacji według badań mogą być o 23% niższe od samochodów spalinowych.

Jeżeli myślisz o kupnie używanego elektryka, nie mogłeś lepiej trafić. W Motorvolt pomogliśmy kupić dziesiątki samochodów elektrycznych, wiemy, które najlepiej sprawują się po latach i które modele warte są każdej złotówki. 

Na co zwrócić uwagę kupując używane auto elektryczne?

Kupowanie samochodu elektrycznego nie różni się znacząco od kupowania samochodu spalinowego. W tym przypadku również powinieneś zapoznać się z historią pojazdu, sprawdzić elementy zawieszenia i układu jezdnego, zbadać stan blacharski auta.

Różnice zaczynają się w momencie, gdy chcesz zbadać zużycie silnika, czy w tym wypadku baterii. Samochód elektryczny nie musi mieć sprzęgła, nie trzeba wymieniać w nim oleju, nie ma filtrów paliwa.

Zużycie silnika w elektrykach nie jest na ogół kłopotem. To na baterię powinieneś najbardziej uważać. Jest to element wrażliwy na nieprawidłową eksploatację i w niektórych modelach zasięg z tego samego rocznika może różnić się o 20-30%.

Jak sprawdzić baterię w używanym samochodzie elektrycznym?

Poziom zużycia baterii można sprawdzić na kilka sposobów. Deska rozdzielcza samochodu umożliwia śledzenie stanu akumulatora na kilka sposobów.

Jednym z najprostszych sposobów sprawdzenia pojemności akumulatora jest pełne naładowanie samochodu, następnie zabranie go na przejażdżkę i porównanie faktycznie przebytych kilometrów z szacunkowym zasięgiem. Sprawna bateria powinna zapewniać zasięg zbliżony do tego z komputera pokładowego.

Jeśli rzeczywisty zasięg od tego z komputera, różni się w sposób znaczący, może to oznaczać problem z akumulatorem.

Podczas jazdy próbnej korzystaj z ogrzewania i klimatyzacji, aby zobaczyć, jak wpływają na zasięg. Jeśli możesz, porównaj swoją ofertę z podobnymi modelami w podobnym wieku, pytają innych właścicieli samochodów elektrycznych lub sprawdzaj fora.

Więcej o sprawdzaniu stanu baterii w samochodzie używanym dowiesz się z naszego szczegółowego artykułu Jak zbadać zużycie baterii w samochodzie używanym?

Jeżeli chcesz mieć pewność, że kupujesz auto sprawdzone z gwarancją Motorvolt, skorzystaj z naszego formularza. Odpowiedz na kilka pytań, a my dobierzemy najlepsze rozwiązanie do Twoich potrzeb.

BMW i3

Nasze zestawienie otwiera BMW i3, samochód, który po prostu uwielbiamy. Tani w eksploatacji i sprytny w mieście. BMW posiada szereg usprawnień, które pozwalają zachować baterie w odpowiednim stanie np. preconditioning. Ta technologia pozwala również zmaksymalizować zasięg samochodu elektrycznego.

Auto debiutowało w 2013 r., ale do dzisiaj baterie w nim zachowują się znakomicie. Używane BMW i3 można kupić w dwóch wariantach:

  • Model pierwszej generacji BMW i3 21,6 kWh pozwalający przejechać na jedynm ładowaniu około 120 km,

  • Model pierwszej generacji produkowany od 2013 r. z akumulatorem o pojemności 33.2 kWh pozwalającym przejechać około 160 km,

  • Model po liftingu sprzedawany od 2018 r. Auto wyposażone jest  w akumulator o pojemności 42.2 kWh i pozwalało przejechać na jednym ładowaniu około 250 km. 

Wszystkie trzy wersje samochodu przewidziano dla 4 osób. W teorii auto ma dwoje drzwi, ale środkowy słupek również się otwiera (w przeciwną stronę do drzwi przednich), co umożliwia komfortowe wsiadanie pasażerom na tył.

BMW i3 zostało zaprojektowane od podstaw przez ekspertów tylko w jednym celu, miało być najlepszym samochodem miejskim, nie autem spalinowym w konwersji elektrycznej, a elektrycznym autem lepiej sprawdzającym się w mieście niż spalinowa konkurencja. Tak się stało, niestety także cena i3 wyprzedziła swoje czasy, dziś 180 000 zł za auto miejskie nikogo nie szokuje, ale 2013 roku – abstrakcja. Na szczęście znakomicie się starzeje, a ceny używanych modeli zaczynają być przystępne dla przeciętnego Polaka.

Marek Ejsmont
Marek EjsmontEkspert ds. zakupu samochodów

Auto można ładować za pośrednictwem najpopularniejszego gniazda w Europie Type 2, a także złącza CSS do szybkiego naładowania. Auto na stacji szybkiego ładowania naładujemy od 10% do 80% w 30 min, ze względu na architekturę pozwalającą ładować auto z maksymalną mocą 50 kW.

Pierwsze używane modele BMW i3 sprzed liftingu zaczynają się od 60.000 zł, model po liftingowy to wydatek zaczynający się od 80.000 zł.

Leaf 2 generacji

Nissan Leaf pierwszej generacji przecierał szlaki elektrycznej motoryzacji. Nie był jednak pozbawiony wad. W drugiej generacji Nissan wyeliminował wiele problemów, które trapiły pierwszy model. Dołożono więcej miejsca dla pasażerów, zwiększono zasięg, jest więcej opcji ładowania i dodatkowe funkcje. Ostatni model (od 2023 r. Nissan sprzedaje wersję z liftingiem) występował w wersji Standard 39 kWh i E+ 60 kWh.

Wersje oferują odpowiednio zasięg:

  • Nissan Leaf 39 kWh 250 km

  • Nissan Leaf E+ 60 kWh 320 km

Kupując Leafa należy jednak liczyć się ze stosunkowo niedużym zasięgu w stosunku do pojemności baterii. W przypadku Leafów użytkownicy często podnoszą fakt, że auto z wiekiem potrafi tracić dużo z inicjalnego zasięgu. Niektóre modele odnotowują spadek nawet o 20% po kilku latach. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób auto było eksploatowane.

Leaf drugiej generacji wyposażony jest w gniazdo Type 2 i CHAdeMO do szybkiego ładowania, które wersję 39 kWh naładuje do pełna z maksymalną mocą 46 kW w trochę ponad 40 min.

Nissan Leaf 2023 przód

Nissan Leaf

Cena w leasingu 1944 zł netto miesięcznie

C
5
40.0kWh
0-100Prędkość maksymalnaZasięgZużycie energii w cyklu mieszanym
7.9s144 km/h285 km166Wh/km

Tesla Model S

Samochód, który zrewolucjonizował elektryczną motoryzację, a wielu producentów przez lata próbowało dogonić wysokie standardy marki, która powstała w Kalifornii. Model zadebiutował prawie 10 lat temu i z tego powodu, niektóre modele zaczynają być atrakcyjnie tanie.

Zanim kupisz używaną Teslę, musisz wiedzieć, że Tesla nie będzie udostępniać informacji o historii serwisowania nowym właścicielom używanej Tesli. Zanim sprzedający usunie pojazd ze swojego konta Tesli, poproś o kopię dokumentacji serwisowej w formacie PDF, którą można pobrać w aplikacji mobilnej. W Tesli na części obowiązuje roczna gwarancja, jeśli właściciel wykonywał usługę w autoryzowanym serwisie.

Szczególnie zwracamy uwagę na modele kupione przed 2020 r. Do tego czasu Tesla oferowała bardzo hojną gwarancję na akumulatory i jednostki napędowe, która obejmowała 8 lat od daty produkcji i nielimitowany przebieg. Gwarancja obejmowała jedynie awarie, a nie ewentualną degradację.

Model S wyprodukowany po lutym 2020 r. objęty jest 8-letnią gwarancją i przebiegiem 240 000 km. Tesla dodała dodatkową ochronę, że akumulator zachowa co najmniej 70% pojemności akumulatora w okresie gwarancyjnym.

Kupując używaną Teslę S, warto wiedzieć, że była oferowana z różnymi klamkami, a modele w pierwszych rocznikach spisywały się najgorzej. W przypadku Tesli Model S od kwietnia 2020 r. dostępne są trzy generacje wysuwanych klamek do drzwi. Klamki do drzwi pierwszej generacji (wprowadzone w 2012 r.) są podatne na awarie, klamki drugiej generacji są lepsze (wprowadzone około 2015 r.), a klamki trzeciej generacji (wprowadzone około 2017 r.) są najlepsze.

Przez ostatnie 10 lat Model S był oferowany z akumulatorami w różnych pojemnościach, a czas pokazał, że niektóre akumulatory starzeją się lepiej niż inne. Tesle S występowały w rozmiarach akumulatorów 40 kWh, 60 kWh, 70 kWh, 75 kWh, 85 kWh, 90 kWh i 100 kWh. 

Przez 8 lat Tesla Model S produkowana była pod różnymi nazwami (od 2019 stosowana jest terminologia Standard, Long Range, Long Range itd.) i różnymi bateriami. Zasięg podstawowych modeli Tesli wygląda następująco

  • The Model S 40 kWh o zasięgu 224 km

  • Model S 60 kWh  o zasięgu o 335 km

  • The 85 kWh  o zasięgu to 426 km

  • Model S 90 kWh  o zasięgu 426 km

  • Model S Standard Range (od 2019) 75 kWh o zasięgu 459 km

  • Model S Long Range  (od 2019) o zasięgu 600 km

  • Model S Long Range Plus (od 2020) o zasięgu 629 km 

  • Model S Plaid 630-km o zasięgu 629 km 

Dodatkowo występują jeszcze wersje z dwoma silnikami Dual Motor około 15% więcej zasięgu od swoich odpowiedników.

Warto pamiętać, że w środowisku fanów elektryków najgorszą opinią cieszy się wersja 90 kWH sprzed 2016 r. Charakteryzowała się złą chemią w bateriach, przez co właściciele doświadczyli gwałtownego tempa degradacji baterii.

Długość ładowania na stacji szybkiego ładowania zależeć będzie od pojemności baterii, ale nie powinna zająć więcej niż 45 min w przypadku dużych akumulatorów i 30 min w przypadku mniejszych, jak wspomniany wcześnie model 60 kWh.

Tesla Model S 2023 side

Tesla Model S Dual Motor

Cena od 519 990 zł

F
5
100.0kWh
0-100Prędkość maksymalnaZasięgZużycie energii w cyklu mieszanym
3.2s250 km/h649 km175Wh/km

Renault Zoe

Pierwsze elektryczne auto Renault cieszy się niesłabnącą popularnością. Od początku Renault miało ciekawy model biznesowy, oferując Zoe za cenę podstawową i baterie w leasingu za opłatą miesięczną. Dziwny pomysł, który… wypalił. Od ponad dekady Renault sprzedało ponad 300.000 egzemplarzy, tego małego miejskiego auta.

Prawie do każdego samochodu używanego do ceny zakupu doliczany jest koszt leasingu akumulatora, ale dostępne są używane modele Zoe, które mają akumulator wciąż w opcji leasingu. 

Kupując Zoe pamiętaj, że jest kilka nietypowych cech tego auta. Na przykład zamiast koła zapasowego jest puszka uszczelniacza i kompresor. Środek ma datę przydatności do użycia. Użytkownicy niektórych modeli skarżą się na metaliczne grzechotanie z tyłu samochodu podczas pokonywania nierówności. Na ogół winny jest mechanizm blokujący pokrywę bagażnika lub jej zawiasy.

Zoe w kolejnych latach był modyfikowany, co sprawia, że różne jego wersje cechuje inny zasięg. Pierwsze modele miały skromną baterię 23.3 kWh, która pozwalała przejechać do 150 km trasy. Od 2017 oferowana była wersja 41 kWh o zasięgu 255 km, a od 2019 r. wersja 51 kWH, która na jednym ładowaniu jeździ do 320 km.

Auto posiada opcję szybkiego ładowania poprzez port CSS o mocy maksymalnej do 50 kW, co pozwala naładować najpojemniejszą baterię tego modelu do pełna w trochę ponad 40 min.

Pierwsze modele ZOE z przebiegiem na poziomie 100.000 km można znaleźć nawet poniżej 40.000 zł. Należy jednak uważać na stan degradacji akumulatorów i poziom ich zużycia.

Renault Zoe 2019 front

Renault Zoe ZE50 R135

Cena od 188 000 zł

B
5
54.7kWh
0-100Prędkość maksymalnaZasięgZużycie energii w cyklu mieszanym
9.5s140 km/h385 km177Wh/km

Tesla 3

Kiedy Tesla zaprezentowała Model 3 w 2016 roku, od razu stał się on jednym z najbardziej pożądanych samochodów elektrycznych na rynku. Do rozpoczęcia produkcji w lipcu 2017 roku nowy masowy samochód Tesli zebrał ponad 400.000 zamówień w przedsprzedaży.

Początkowo Tesla 3 była oferowana z dwoma bateriami 65 kWh i 79.5 kWh. Dodatkowo pojawiła się wersja z napędem na 4 koła i wersja performance, która przyspieszała do 100 w 3.5 sekundy. Od 2019 na rynku pojawiła się Tesla 3 z najmniejszą baterią 54 kWh.

Zasięg poszczególnych wersji Tesli 3 na przestrzeni lat przestawiał się następująco:

  • Standard Range RWD 54 kWh 354 km

  • Standard Range Plus RWD 54 kWh 402 km

  • Mid Range RWD 65 kWh 425 km

  • Long Range RWD 79.5 kWh 523 km

  • Long Range AWD 79.5 kWh 518 km

  • Performance 79.5 kWh 499 km

Używane Tesle 3 objęte są 4 latami napraw w ramach podstawowej gwarancji (można ją rozszerzyć za opłatą) lub przebiegiem 80,000 km.

Na szczęście Model 3 pojawił się po tym, jak Tesla rozwiązała wiele problemów, które nękały pierwsze modele S. Model 3 był zbudowany na zupełnie nowej platformie. Układ napędowy w Tesli 3 do dzisiaj słynie z niezawodności i osiągów.

Utrata możliwości baterii w każdym modelu Tesli 3 będzie inna, ale wydaje się, że utrata 5% możliwości na każde 80.000 km to dość standardowy wynik. Najlepsi właściciele potrafią stracić jedynie około 2 do 3% degradacji na tym dystansie, podczas gdy inni “wykręcają” nawet 7 do 10%.

Teslę 3 można ładować za pośrednictwem portu Type 2, a szybkie ładowanie umożliwia złącze CSS 2, które naładuje wersje 60 kWh do pełna w 25 minut.

Pierwsze używane modele Tesli 3 z 2017 r. można znaleźć od 110.000 zł.

Tesla Model 3 2021 side

Tesla Model 3

Cena od 205 990 zł

D
5
60.0kWh
0-100Prędkość maksymalnaZasięgZużycie energii w cyklu mieszanym
6.1s225 km/h495 km144Wh/km

Kia e-Soul

Pierwsza na naszej liście propozycja auta rodzinnego. Kia e-Soul oferowana była od 2014 r. Na początku z baterią 30 kWh, a od 2020 r. z dużą baterią 64 kWH.

Zasięg poszczególnych modeli KII e-Soul przedstawia się następująco:

  • Kia e-Soul 30 kWh oferowała zasięg na poziomie 160 km,

  • Kia e-Soul 60 kWh oferowała zasięg na poziomie 370 km.

Auto wyróżnia dużo miejsca dla pasażerów i bagaży, pomimo specyfikacji VDA 315 litrów. Ze względu na konstrukcję bagażnika tej przestrzeni jest de facto znacznie więcej. Użytkownicy mówią o pojemności na poziomie 450-480 litrów.

Kupując używaną Kię e-Soul wyprodukowaną przed 2016 r. należy uważać, na błąd oprogramowania. Niektóre modele umożliwiały zmianę biegu z „D” na „P”, gdy samochód się toczy, co może uszkodzić całą skrzynię biegów.

Nieliczni właściciele zgłaszali też, że jeśli zamkną drzwi, gdy samochód jest podłączony do ładowarki, port ładowania zostanie zablokowany za pomocą złącza. W instrukcji nie ma nic na temat mechanizmu blokującego port ładowania, więc można sobie wyobrazić, przez co musieli przejść właściciele, gdy stanęli przed tym problemem na stacji ładowania.

Starsze auta posiadają gniazdo Type 1 i CHAdeMO, które umożliwia szybkie ładowanie od 10% do 80% w 30 min z maksymalną mocą 50 kW.

Auto z europejskiej dystrybucji można ładować za pośrednictwem gniazda Type 2 i szybkiego złącza CSS 2 z maksymalną mocą 77 kW co umożliwia naładowanie w 44 min.

Starsze modele z 2016 r. można kupić w okolicach 50.000 zł, co czyni te auta bardzo atrakcyjnymi na tle innych. Trzeba jednak pamiętać, że ładowanie e-Souli starszej generacji może wiązać się z koniecznością korzystania przejściówki.

Kia e-Soul przód

Kia e-Soul 39.2 kWh

Cena od 179 990 zł

B
5
39.2kWh
0-100Prędkość maksymalnaZasięgZużycie energii w cyklu mieszanym
9.9s157 km/h276 km156Wh/km

Nissan Leaf pierwszej generacji

Wspomnieliśmy o Leafie drugiej generacji, to teraz przyjrzyjmy się pierwszemu Leafowi. Przez lata był to najpopularniejszy elektryk nad Wisłą. Nissan był oferowany, jako jeden z pierwszych elektrycznych aut i cieszył się dużym zainteresowaniem entuzjastów nowinek motoryzacyjnych.

Przy wyborze używanego egzemplarza, warto poszukać takiego, który jest wyposażony w pompę ciepła. Dzięki temu, auto znacznie szybciej nagrzewa wnętrze i nie odbywa się to kosztem utraty zasięgu.

Drugim problemem Leafów jest brak chłodzenia akumulatorów, co sprawia, że na rynku można spotkać egzemplarze z zasięgiem niższym nawet o 40% w porównaniu do nominalnego.

Nissan Leaf ma dobrą opinię użytkowników. Jest to auto wygodne, z dużą ilością miejsca dla pasażerów, jednak jako rodzinne auto, 330 l bagażnika może nie wystarczyć. Samochód został zaprojektowany dla 5 osób.

Pierwszy Leaf produkowany był od 2009 r. Auto wyposażone było w akumulator o pojemności 40.0 kWh i pozwalało przejechać do 170 km na jednym ładowaniu. Korzystanie z samochodu może utrudniać fakt, że będzie wyposażony w popularny w Azji port ładowania CHAdeMO, co może wiązać się z koniecznością zastosowania przejściówki na części publicznych stacji ładowania.

W Leafach pierwszej generacji należy uważać na system automatycznego hamowania, który w niektórych modelach zatrzymuje samochód bez powodu. 

Nissan wydał aktualizację oprogramowania rozwiązującą ten problem. Wydała także powiadomienie dla techników o konieczności odczytania kodu wskazującego tę usterkę.

Najtańsze modele Leafa pierwszej generacji zaczynają się na portalach ogłoszeniowych nawet od 40 tys. zł! Radzimy jednak uważać na tak tanie modele, może okazać się, że bateria jest tak zdegradowana, że niemal uniemożliwia jazdę na co dzień. Auto można ładować za pomocą szybkiej ładowarki, która naładuje baterię do pełna w niecałe 30 min przy wykorzystaniu złącza CHAdeMO.

Jeżeli masz wątpliwości wobec tego modelu, w Motorvolt możemy Ci pomóc w wyborze auta, które sprawdzimy pod kątem zużycia baterii.

Fiat 500e

Pierwsze Fiaty 500e zadebiutowały w 2013 r. i od razu skradły serca użytkowników niepowtarzalnym designem. To auto ma prawdziwie miejski charakter, który przywodzi na myśl zatłoczone ulice Turynu. Samochód dostępny w unikatowych kolorach i eleganckim pakietem stylistycznym oferującym chromowane elementy.

Fiat 500e oferowany jest w kilku wariantach nadwozia (wersja 3+1, kabriolet) i dwiema bateriami 24 kWh i 42 kWh. Wersje Fiata 500e zasięg:

  • Fiata 500e 24 kWh 190 km

  • Fiata 500e 42 kWh 320 km

Kupując używanego Fiata 500e należy uważać, na kilka problemów. W 2020 r. miała akcja serwisowa. Naprawy potrzebował Moduł IBS (zintegrowany układ hamulcowy), który mógł być potencjalnie uszkodzony. Brak naprawy usterki może powodować awarię ABS. Fiaty 500e objęte akcją zostały wyprodukowane między 9 listopada 2020 r. a 3 grudnia 2020 r.

Auto można ładować za pośrednictwem portu Type 2, a szybkie ładowanie umożliwia gniazdo CSS 2 ładujące z mocą maksymalną 50 kW. Szybkie ładowanie mniej pojemny akumulator 24 kWh naładuje w 25 min.

Wersja z większą baterią 42 kWh posiada lepszą architekturę ładowania dzięki, której ładuje się z mocą maksymalną 85 kW również w 25 min.

Pierwsze Fiaty z roku 2013 można znaleźć na aukcjach poniżej 50.000 zł, co czyni ten samochód bardzo atrakcyjnym wyborem dla kogoś, kto szuka małego miejskiego elektryka.

Fiat 500 La Prima bok

Fiat 500e Hatchback 24 kWh

Cena od 140 100 zł

B
4
23.8kWh
0-100Prędkość maksymalnaZasięgZużycie energii w cyklu mieszanym
9.0s135 km/h190 km130Wh/km

Hyundai Kona Electric

Auto od koreańskiego producenta, który wyrasta na lidera samochodów elektrycznych. Hyundai od początku odznaczała się nowinkami technologicznymi, które wpływają na znakomity stan baterii po latach.

Wyjątkowo wydajna bateria i napęd, konkurencyjna cena, atrakcyjne wnętrze i bogate wyposażenie standardowe spowodowały, że auto było hitem sprzedaży.

Pierwszy model auta oferowany był z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 39 kWh, który zapewnia szacunkowy zasięg do 250 km na jednym ładowaniu, w zależności od warunków jazdy i sposobu użytkowania.

Od 2021 r. można kupić model z 64 kWh baterią pozwalająca przejechać do 400 km na jednym ładowaniu.

Hyundai Kona Electric to niezawodny i wszechstronny pojazd elektryczny o imponujących osiągach, zasięgu i funkcjach. Jednakże, jak każdy pojazd, nie jest on pozbawiony drobnych problemów.

Konę 39 kWh można ładować przez złącze Type 2 i CSS 2 z mocą maksymalną 44 kW w trochę ponad 45 min.

Mocniejsza Kona posiada lepszą architekturę ładowania i może ładować się z mocą maksymalną 77 kW, co pozwala jej naładować się do pełna w 44 min.

Ogłoszenia używanych Hyundaiów Kona zaczynają się od 90.000 zł, ale ze względu na nieodległy roku produkcji auta mają niski przebieg, czasem nawet poniżej 50 tys. km.

Hyundai Kona przód

Hyundai Kona Electric 39

Cena od 168 900 zł

B
5
42.0kWh
0-100Prędkość maksymalnaZasięgZużycie energii w cyklu mieszanym
9.9s155 km/h305 km143Wh/km

Podsumowanie

Kupowanie auta jest stresujące. Tym bardziej, jeżeli decydujesz się na pierwsze elektryczne auto. Nie musisz się bać. Elektryczna motoryzacja ma wiele do zaoferowania i zaskoczy cię niezawodnością i tańszą eksploatacją.

Ewidentnie nadchodzi czas rozkwitu elektrycznej motoryzacji. Po utrzymujących się cenach używanych aut elektrycznych można wnioskować, że nie tylko wciąż mają dużą użytkową wartość dodaną, ale także są pożądane na rynku wtórnym. Jeszcze do niedawna kupując nowe auto elektryczne, liczyliśmy się ze stratą połowy wartości w dwa lata, dziś taka strata spotykana jest w samochodach pięcioletnich. Ponadto jak pokazują statystyki na większości baterii trakcyjnych 300 000 km czy 8 lat nie robią żadnego wrażenia. Warto wziąć to pod uwagę samochód elektryczny przy wyborze kolejnego auta, ponieważ spalinowe auta zaprojektowane są z reguły na 200 000 km, a auta miejskie nawet poniżej 150 000 km. W całkowitym koszcie użytkowania nawet używany elektryk w wielu przypadkach będzie lepszym i tańszym wyborem od koncepcji spalinowej!

Marek Ejsmont
Marek EjsmontEkspert ds. zakupu samochodów

Jeżeli chciałbyś kupić auto elektryczne, ale masz obawy, możesz zlecić nam znalezienie auta dla Ciebie. Każde auto jest sprawdzane przez naszego eksperta, który dokonuje oględzin na miejscu, sprawdza najpopularniejsze usterki i pomaga ocenić stan techniczny samochodu.

Jeżeli masz swój wymarzony samochód elektryczny, zgłoś się przez nasz formularz i śpij spokojnie. My zajmiemy się formalnościami. Kup auto elektryczne z gwarancją Motorvolt!