Na trzech stacjach Shell, znajdują się już pierwsze szybkie ładowarki DC Shell Recharge. Każda ładowarka ma dwa punkty ładowania o docelowej mocy 360 kW. W najbliższym czasie firma planuje rozszerzenie oferty o kolejne 13 urządzeń. Do końca 2027 roku firma planuje 75 ultraszybkich ładowarek na polskim rynku ze 150 punktami ładowania.
Pierwsze szybkie ładowarki DC Shell Recharge są dostępne na stacjach w Trzciance, Sękocinie Starym (woj. mazowieckie) oraz w Radomsku (woj. łódzkie). Klienci mogą z nich korzystać za pomocą aplikacji mobilnej, karty flotowej Shell Card, poprzez skanowanie kodu QR dostępnego na urządzeniu lub za pomocą karty płatniczej.
Firma przewiduje uruchomienie 75 ultraszybkich ładowarek będących we współpracy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Do 2050 roku Shell planuje osiągnąć stan zeroemisyjności netto.
Dodatkowo, firma pracuje nad otworzeniem tzw. destination points, punktami ładowania na parkingach restauracji czy centrach handlowych. W przyszłym roku ładowarki Shell Recharge mają być dostępne w lokalizacjach szwedzkiej sieci MAX Premium Burgers.
Shell oferuje swoim klientom korporacyjnym dostęp do jednej z największych sieci roamingowych w Polsce. W ciągu ostatnich dwóch lat firmie w Europie udało się zwiększyć liczbę punktów o 3000, obecnie jest ich ponad 4400. Współpraca z GreenWay, EV+, Power Dot, Elocity, Noxo Energy, Last Mile Solutions, Pure City, Go-Blue, Horyzont EV oraz Budimex, APCOA Charging, Porsche, Columbus Energy i Qwello Shell w Europie ma 600 tysięcy punktów ładowania.
Plany na najbliższe lata zakładają uruchomienie około 70 tys. punktów ładowania do 2025 roku i aż 200 tys. do 2030 roku.
Shell korzysta z dynamicznego cennika. Ceny ładowania mogą się różnić w zależności od pory ładowania i dnia. Na chwilę obecną ładowanie na jedynej dostępnej w aplikacji szybkiej ładowarce w Sękocinie, kosztuje 3,32 zł za kWh i opłatę za podłączenie 1,35 zł.
Ceny za zwyczajne ładowanie na innych stacjach wynoszą 2,71 za 50 kWh przy wykorzystaniu wtyczki CHAdeMO, 1,91 zł za moc 22 kWh i 2,71 za przy mocy 114 kWh. We wszystkich wypadkach konieczna jest również opłata 28 gr za każdą minutę ładowania.
Shell Card EV, karta flotowa, umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych, podczas gdy aplikacja Shell Recharge umożliwia kierowcom planowanie trasy z uwzględnieniem ilości energii dostępnej w baterii i typu samochodu. Aplikacja ta daje możliwość sprawdzenia lokalizacji ładowarek, dostępności oraz ich mocy.
TAGI: aktualności, ładowanie, shell
Zobacz też:
Współpraca - Ejsmont Cars