Najszybsze Porsche w historii jest elektryczne i do tego ma 5 drzwi

Porsche zaprezentowało najmocniejsze seryjny samochód w historii marki. Porsche Taycan Turbo GT ma w standardzie 789 KM mocy, ale w szczycie wykorzystania baterii jest w stanie wykrzesać przez 2 sekundy nawet 1 108 KM i 1 340 Nm momentu obrotowego. Na liczniku 100 km/h pokaże się po 2,2 sekundy.

Filip Żyro
Filip Żyro14 mar 2024, 09:52
Sky Purple Metallic Taycan Turbo GT

Najmocniejsze osiągi Porsche Taycana Turbo GT będą w usportowionej wersji Weissach. 

Bazowa moc samochodu może zostać zwiększona na 10 sekund o 163 KM po wciśnięciu przycisku uruchamiającego tryb Attack Mode. Podobne rozwiązanie dające dodatkowy zastrzyk energii umożliwia BMW.

Ceny Porsche Taycan Turbo GT zaczynają się od 1 110 000 złotych. Potencjalnemu kupcowi nie będzie dane długo pobawić się w konfiguratorze. Producent daje możliwość dokupienia tylko kilku dodatków poza podstawowym pakietem. Najdroższe z nich będą: komplet zimowych opon Mission E Desig wraz z 21” felgami lakierowanymi na czarny wysoki połysk 51 200 zł, kompletne oklejenie „Taycan” Porsche Exclusive 48 231 zł czy personalizowany kolor karoserii PTS Plus (Paint to Sample Plus) o wartości 42 012 zł.

Porsche Taycan Turbo GT wyposażony będzie w baterię o realnej pojemności 97 kWh, a deklarowany zasięg WLTP to 556 kilometrów. Prosche Taycan Turbo GT wyposażone będzie najnowszą architekturę ładowania o maksymalnej mocy ładowania to 320 kW. Zignorujcie pomyłkę, w polskim konfiguratorze, który pokazuje maksymalną moc ładowania na poziomie 270 kW.

Już od stycznia wiemy, że odświeżone Porsche Taycan osiągnęło drugi najlepszy czas na legendarnym torze Nuerburgring wśród samochodów elektrycznych 7:07,55. Lepiej z okrążeniem poradził sobie tylko Rimac Nevera, który nie jest samochodem seryjnie produkowanym. 

Potencjalnych kupujących ucieszy informacja, że auto będzie ważyć poniżej 2,5 ton, co oznacza, że nie powinny go dotknąć żadne dodatkowe opłaty związane z masą całkowitą pojazdu. Można też śmiało parkować je na chodniku, oczywiście o ile ktokolwiek się odważy pokonać krawężnik autem za ponad milion złotych.

Porsche Taycan Turbo GT waży o 75 kilogramów mniej niż Taycan Turbo S dzięki zastosowaniu włókien węglowych i wyeliminowaniu elektrycznie zamykanej klapy bagażnika i klapki portu ładowania. 

W standardzie pojazd wyposażony jest w 21-calowe kute felgi, ceramiczne hamulce, sportowe kubełkowe fotele, aktywny tylny spojler oraz matrycowe reflektory. Maksymalna prędkość samochodu ustalona została na poziomie 305 km/h.